Friday, September 16, 2011

Titipan Khas Ketua Satu - 28 Ogos 2011

Sumber imej diambil dari sini.


Assalamualaikum,

Selamat Hari Raya. Maaf zahir batin.


Teriring doa agar kita sentiasa mendapat taufik dan rahmat Allah dalam meneruskan kehidupan sebagai khalifah-Nya, insya-Allah.


Titipan Khas ini untuk semua - Ahli Jawatankuasa, ahli, Ahli Seumur Hidup, bekas ahli, kerabat, sahabat, peminat, pencinta bahasa dan sastera serta saudara jauh dan dekat. Kalian sekeluarga diundang ke majlis yang tersebut di atas. Sudi-sudikanlah.




Matlamat majlis

  • saling berkenalan
  • mengeratkan silaturahim
  • berkongsi kisah, ilmu dan pengalaman demi kebaikan semua
  • mendapatkan Buku Undang-undang PEN yang baharu




Makluman


  1. Dewan Bahasa dan Pustaka Zon Tengah baru diwujudkan kira-kira sebulan yang lalu. Pengarah dan rombongannya, Puan Che Zainab berkunjung ke negeri kita pada 16 Ogos yang lalu. Alhamdulillah, bersama-sama Pengarah Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara Negeri Sembilan (tuan rumah) dan wakil Perbadanan Perpustakaan Awam Negeri Sembilan, banyak perkara yang dibincangkan. Rancangan untuk mengangkasakan bahasa dan sastera di negeri kita semakin meriah dan perkasa, insya-Allah.
  2. Perkampungan Penulis Muda Sekolah Menengah Negeri Sembilan akan berlangsung di Sekolah Menengah Datuk Undang Abdul Manap, Johol pada 23 - 25 September (Jumaat - Ahad) 2011. Mesyuarat penyelarasan telah berlangsung pada 12 Ogos (Jumaat).
  3. Bulan Bahasa Kebangsaan Peringkat Negeri Sembilan 2011 akan dilaksanakan pada bulan Oktober ini. Pelancaran Peringkat Kebangsaan pada 6 Oktober (Khamis), di Melaka dan peringkat Negeri Sembilan pula ialah pada 18 Oktober (Selasa) 2011 di Kompleks Penyiaran RTM, Sungai Gadut, Seremban. Olek Bahasa (penutupan) akan diadakan di KRT Dangi, Johol pada 29 Oktober 2011. Insya-Allah, antologi puisi PEN Gema Serunai Hati 10 akan dilancarkan nanti.
  4. Festival Kesenian (JKKNS) akan berlangsung pada 12 - 16 Oktober 2011 di Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara Negeri Sembilan.
  5. Mohon kerjasama untuk menyemak serta menggunakan laman web PEN dari semasa ke semasa (www.penulisn9.blogspot.com) untuk pengumuman dan maklumat terkini. Kami beransur-ansur menggunakan wadah teknologi iaitu sistem pesanan ringkas dan laman web untuk perhubungan terkini. Harap maklum.
  6. Mulai Jun 2011, yuran ahli biasa setahun ialah RM20.00 dan yuran Ahli Seumur Hidup kekal RM100.00. Beberapa pindaan yang terdapat di dalam Buku Perlembagaan yang baharu perlu difahami agar tidak wujud kekeliruan, insya-Allah

Kita berjumpa pada Majlis Mesra Raya PEN 2011 nanti, insya-Allah.

Sekian, terima kasih.



Mahaya Mohd.Yassin

Ketua Satu PEN
27 Ogos 2011

No comments: